Naturalnie dla Ciebie

Wieprzowina

 

Spożycie mięsa wieprzowego w Polsce jest duże i od lat utrzymuje się na równym poziomie. O wartości odżywczej produktu decyduje nie tylko ilość tłuszczów, ale i rodzaj kwasów tłuszczowych. Ze względu na możliwość zapobiegania miażdżycy i chorobie niedokrwiennej serca preferowane są nienasycone kwasy tłuszczowe, głównie wielonienasycone.

W tłuszczu wieprzowym kwasy nienasycone stanowią ok. 50%, przy czym kwasów tłuszczowych wielonienasyconych jest od 7% do 14%, kwasy jednonienasycone stanowią od 41% do 52%. Tłuszczom towarzyszy zwykle cholesterol, który pełni wiele istotnych funkcji w organizmie, przede wszystkim jako składnik błon komórkowych, związek wyjściowy do syntezy hormonów, witamin, kwasów żółciowych i innych ważnych związków.

-  jest bardzo dobrym źródłem witaminy B1, przewyższając w tym aspekcie nawet dziesięciokrotnie inne mięsa
- jest bardzo dobrym źródłem pełnowartościowego białka, niezbędnego do regeneracji organizmu
- jest o dobrym źródłem witaminy E wpływającej na stan naszej skóry.
-  jest bogatym źródłem żelaza, które nasz organizm wchłania znacznie lepiej z tkanek zwierzęcych niż z roślinnych
-  zawiera witaminy z grupy B, cynk, potas i fosfor.

 

logo logo logo

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:

Europa inwestująca w obszary wiejskie”.

Nazwa operacji: Promocja produktów wytwarzanych zgodnie z systemem jakości Jakość Tradycja oraz Systemem Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP realizowaną w ramach poddziałania „Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych realizowanych przez grupy producentów na rynku wewnętrznym” w ramach Programu. Cel operacji: Cała operacja ma na celu pogłębianie wiedzy i świadomości konsumentów, zwiększenie rozpoznawalności i poprawę wizerunku kiełbasy chłopskiej z Mościbród, wieprzowiny z rasy Wielka Biała Polska i ekologicznych indyków rzeźnych oraz systemu „Jakość Tradycja” oraz Systemy Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP Nazwa działania: Działanie 3 Systemy jakości produktów rolnych i środków spożywczych poddziałanie 3.2 Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych realizowanych przez grupy producentów na rynku wewnętrznym.